مقالات

کرم ضد آفتاب مناسب را انتخاب کنید

کرم ضد آفتاب مناسب را انتخاب کنید

کرم ضد آفتاب مناسب را انتخاب کنید: در حالی که شما باید هر روز از سال از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، در طول تابستان حتی از اهمیت بیشتری برخوردار است – زمانی که روزها طولانی‌تر هستند، خورشید قوی‌تر است و گذراندن زمان بیشتری در خارج از منزل آسان‌تر است.

هنگام انتخاب کرم ضد آفتاب، قبل از خرید حتما برچسب آن را مطالعه کنید. مقررات سازمان غذا و دارو، برچسب ها را ملزم به رعایت دستورالعمل های خاصی می کند. راهنمای ما می تواند به شما در درک شرایط کمک کند.

یک ضد آفتاب با محافظ “طیف گسترده” انتخاب کنید. کرم های ضد آفتاب با این برچسب از هر دو نوع اشعه UVA و UVB محافظت می کنند . تمامی محصولات ضدآفتاب در برابر اشعه UVB که عامل اصلی آفتاب سوختگی و سرطان پوست هستند، محافظت می کنند .

اما اشعه های UVA نیز به سرطان پوست و پیری زودرس کمک می کند. فقط محصولاتی که آزمایش خاصی را پشت سر بگذارند می توانند برچسب “طیف گسترده” داشته باشند. محصولاتی که طیف وسیعی ندارند باید دارای یک هشدار باشند که فقط در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کنند، نه سرطان پوست یا پیری پوست.

spf

اطمینان حاصل کنید که کرم ضد آفتاب شما دارای فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF) 30 یا بالاتر باشد. عدد SPF سطح محافظتی است که کرم ضد آفتاب در برابر اشعه UVB ایجاد می کند. اعداد SPF بالاتر به معنای محافظت بیشتر است، اما هر چه بالاتر بروید، تفاوت کمتر می شود.

کرم های ضد آفتاب با SPF 15 حدود 93 درصد از اشعه های UVB را فیلتر می کنند، در حالی که ضد آفتاب های SPF 30 حدود 97 درصد، ضد آفتاب های SPF 50 حدود 98 درصد و SPF 100 حدود 99 درصد را فیلتر می کنند. هیچ ضد آفتابی به طور کامل از شما محافظت نمی کند. FDA هر کرم ضد آفتاب با SPF کمتر از 15 را ملزم می کند که هشدار دهد که فقط در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند، نه سرطان پوست یا پیری پوست.

“مقاوم در برابر آب” به معنای “ضد آب” نیست. هیچ ضدآفتابی ضدآب یا ضد عرق نیست و تولیدکنندگان مجاز نیستند ادعا کنند که ضدآب هستند. اگر برچسب جلویی محصولی ادعا می کند که ضد آب است، باید مشخص کند که در هنگام شنا یا عرق کردن 40 دقیقه یا 80 دقیقه دوام می آورد. برای بهترین نتیجه، حداقل هر 2 ساعت یک بار و حتی اگر شنا می کنید یا عرق می کنید، کرم ضد آفتاب را تجدید کنید. کرم ضدآفتاب معمولاً زمانی که خود را با حوله خشک می‌کنید، از بین می‌رود، بنابراین باید بیشتر از آن استفاده کنید.

راه های دیگر برای ایمن ماندن در برابر آفتاب

علاوه بر انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب و استفاده صحیح از آن، این مراحل را برای کمک به محافظت از پوست خود در برابر آسیب های خورشیدی که می تواند باعث پیری زودرس و سرطان پوست شود، دنبال کنید:

سرپوش گذاشتن. هنگامی که زیر نور خورشید هستید، لباس و کلاه لبه پهن بپوشید تا تا حد امکان از پوست محافظت کنید. با عینک آفتابی که حداقل 99 درصد از نور UV را مسدود می کند از چشمان خود محافظت کنید.
به دنبال سایه باشید قرار گرفتن مستقیم خود در معرض نور خورشید را محدود کنید، به خصوص بین ساعات 10 صبح تا 4 بعد از ظهر، زمانی که اشعه ماوراء بنفش قوی ترین است.
از برنزه کردن و لامپ های آفتابی خودداری کنید. هر دوی آنها می توانند آسیب های جدی درازمدت پوستی ایجاد کرده و به سرطان پوست کمک کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *